torsdag 29 september 2022

Anna, 49, från Södertälje, om sin första sexfestival

Jag har varit på Sexsibilityfestivalen flera gånger. Den allra första festivalen tyckte jag att det var läskigt, det var utanför min komfortzon att åka till ett ställe där fokus låg på beröring och närhet. Dessutom skulle jag bo i tält och det hade jag aldrig gjort innan. 

Jag minns inte riktigt vilka workshops jag gick på, men det häftigaste hände mellan kurserna. Det var mycket umgänge, och just den här sommaren var det väldigt varmt och soligt. Någon hade brett ut ett latexlakan på gräsmattan och bjöd in alla som ville glida på lakanet tillsammans. Att vara naken kändes naturligt och helt okej. Det var inget sexuellt i det, bara roligt och lekfullt att göra något tillsammans. 

Det finns olika nivåer av sexualitet som ibland kan kännas påfrestande eller lite krävande, men här fanns inget av det, bara en öppen och generös gemenskap. Just att det är en sådan tillåtande atmosfär gör att du som kvinna får styrka och stöd att sätta gränser. 

Om det är något du inte vill vara med på är det mycket enklare för mig att sätta ner foten och säga nej i ett sådant här sammanhang. Här har du en massa människor med dig och ingen tillåter någon annan att kliva över dina gränser. Sexsibilityfestivalen är ett andningshål. Här handlar sex om något helt annat än att bara prestera och penetrera. 

Källa: https://www.expressen.se/amelia/relationer/sex/sexsibilityfestival-sverige-molkom/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar