måndag 9 maj 2022

Nadia, 34: Därför tar jag onanipauser på jobbet

Onanipaus i stället för kafferast. Så lyder taktiken för journalisten Nadia Bokody, 34, som då och då smiter undan för att onanera på arbetet. Och enligt experter och läkare gör hon alldeles rätt i det. 

Alla behöver en te- eller kaffepaus ibland, utöver den sedvanliga lunchen. Andra tar en promenad när rastlösheten slår till. Men Nadia Bokody, profilerad sexskribent, journalist och kolumnist på sajten She Said, har i stället valt att införa onanipauser på arbetsplatsen. I en krönika erkänner hon att ”jag onanerar på jobbet och det borde du också göra”. 34-åringen berättar också var, hur och varför hon onanerar på jobbet. ”När andra kolleger är upptaga med att puffa på sin vape (elektronisk pipa, red. anm.) eller tar sig till Starbucks för att stå i kö i tio minuter för en latte, så smeker jag mig själv i stället”, skriver hon i sin krönika, och fortsätter: ”Om det är lunchdags åker jag hem för en snabb 'flört' med min vibrator, men ibland händer det att jag inte kan hålla mig så länge, så jag sticker in på toaletten, sätter i mina hörlurar och porrsurfar till dess att jag har kommit.” 

Enligt Nadia Bokody har onanistunderna på jobbet en positiv effekt på henne 15 minuter senare återuppstår jag med bättre utstrålning och är mer fokuserad, redo att tackla vad arbetsdagen än kastar åt mig”, skriver hon. För Nadia Bokody handlar det om mycket mer än att hon älskar onani och har stor sexlust. En studie publicerad i The Journal of Sexual Medicine konstaterade att orgasmer faktiskt är bättre för hjärnan än vanliga mentala övningar, som sudoku eller korsord, skriver hon vidare. Enligt sexskribenten gör onani att blod strömmar genom hjärnan vid onani, medan mentala övningar som sudoku bara stimulerar särskilda delar av hjärnan. ”Med andra ord: Om din arbetsgivare vill bli av med produktionssvackan vid 15-tiden en gång för alla borde de seriöst överväga att införa en policy för onanipauser”, skriver Nadia Bokody i sin krönika. I sin krönika säger 34-åringen också att hon inte bryr sig om vad arbetsgivaren eller kolleger tycker om hennes onanipauser. Det är hennes ensak, menar hon, såvida inte arbetsgivaren säger något annat i anställningsavtalet. ”Faktum är att det inte är arbetsgivarens ensak vad du gör bakom toalettens stängda dörrar, förutsatt att du inte gör det utanför tiden för din rast. Så onanera på bara”, skriver Nadia Bokdny i sin krönika. 

Om onanipauser på jobbet kan man tycka vad man vill om. Men faktum är att Nadia Bokody får stöd av experter. – Jag menar att en onanipolicy skulle resultera i bättre fokus, mindre irritation, högre produktivitet och fler leenden, säger psykologen Cliff Arnall till tidningen Metro. – Givetvis skulle en onanipaus, för att man är uttråkad eller för att smita undan en stund, öka fokus på arbetet, fortsätter han. Och vem vet, kanske kolleger på ditt jobb redan tar egna små onanipauser. I en undersökning av Hot Octopus, en återförsäljare av sexleksaker, var det nämligen 40 procent som svarade att de onanerar på arbetsplatsen. 

Källa: https://www.expressen.se/halsoliv/nadia-34-darfor-tar-jag-onanipauser-pa-jobbet/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar