måndag 12 september 2022

5 tjejer berättar: Så är det att ha en sugerdaddy

Sugar daddys får ofta kontakt med tjejer på nätet. I utbyte mot pengar och presenter får mannen ta med tjejen på dejt, och kanske ha sex med henne. Fenomenet chockar många – och inspirerar andra. Så här funkar det på riktigt. 

När du hör ordet "sugar daddy" tänker du säkert på en mystisk, rik man som träffar yngre tjejer i utbyte mot pengar och presenter. Fenomenet, som kallas "sugaring" är just detta och lite till, och brer sakta men säkert ut sig över världen. Många sugar daddies får kontakt med tjejerna, ofta kallade "sugar babies", via nischade sajter avsedda för sugaring. Tjejen bestämmer reglerna och betalningen – vilken ofta består av gratis boende, kontanter, shoppingrundor eller spabehandlingar. Det låter kanske som en okej deal – men verkligheten motsvarar inte alltid förväntningarna – och frågan om man verkligen måste ha sex dyker ofta upp. Ranker har pratat med fem tjejer som delar med sig av sina egna upplevelser av sugaring. 

1. "Det är som ett vanligt jobb – men det kan gå riktigt snett" "

Jag höll på med sugaring till och från i flera år. Precis som vilket jobb som helst blir det normalt och tråkigt efter ett tag. Den stora skillnaden från ett vanligt jobb är att man vid sugaring kontrollerar allt – vilket innebär att du som sugar baby måste bedöma och minska effekterna av eventuella risker. Du väljer vem du ska träffa, du bestämmer ditt schema, du får pengar som du kan använda hur du vill. Det låter ju helt fantastiskt, men det kan gå riktigt snett om du inte är intuitiv och streetsmart. 

Man MÅSTE vara medveten om riskerna, och veta att man kommer att umgås med män som man inte känner – och som tycker att man är skyldig dem något. Jobbet innefattar nästan alltid sex. 

Att lyckas som sugar baby kräver skicklighet. Man måste kunna spela flickvän åt flera olika män och ha sexuella förmågor värda att betala för. 90 procent av jobbet består av att kunna prata om allting medan man får honom att känna sig som centret av universum. Det är inte alltid lätt att göra det med en man som man aldrig hade kunnat dejta gratis. Det krävs mycket tålamod om man ska lyckas göra det varje vecka under en längre period. 

Med det sagt – sugaring föll sig väldigt naturligt för mig och jag hamnade aldrig i någon farlig situation. Jag gillade det när jag höll på med det, och sen slutade jag. Jag tror att det är väldigt viktigt att veta när det är dags att sluta – och att ha en plan om att göra något annat efteråt.

2. "Jag var i samma ålder som hans döttrar!" 

Jag hade nyligen gjort slut med min pojkvän och allt var en enda röra, så jag bestämde mig för att testa sugaring. Mannen, som var runt 55 år, hämtade upp mig och tog mig till en superlyxig italiensk restaurang. Jag tyckte det var så märkligt – "varför försöker du haffa tjejer som är mindre än hälften så gamla som dig?" 

Det visade sig att han var helt ointressant. Att han lovade att betala alla mina räkningar var inte ens särskilt spännande eftersom han snabbt började snacka skit om sin fru. Ja, han var gift. Han tyckte typ att hans fru var ett helgon – men att hon nu var för gammal för honom, och att därför låg med yngre tjejer. 

Det blev riktigt jobbigt när han började säga att jag var lika gammal som hans döttrar. Jag hade ingen bil, så jag kunde inte lämna stället – jag fick helt enkelt fortsätta att hålla med och smöra för honom.

När dejten äntligen var över försökte han kyssa mig. Så äckligt. 

Jag tror inte att jag hade gått med på dealen med honom även om hans personlighet varit annorlunda – jag får ångest av tanken att vara beroende av någon annan. Men ja, det var väl en upplevelse!

3. "Flickvännen på nätet "

När jag gick på universitetet testade jag sugaring flera gånger. Jag erbjöd "flickvänsuppleverser online", vilka innebar att jag mot betalning låtsades vara en mans flickvän online – vi sextade till och med – men utan att mitt ansikte var med på några bilder. 

Trots att jag inte vill göra om det, var det nog ett av mina favoritjobb. Det var så bra betalt och jag hade kontroll över vilka jag ville jobba med. Om de var oförskämda kunde jag bara avsluta dealen. 

Fastän jag inte visade mitt ansikte och vidtog flera andra säkerhetsåtgärder var det många män som öppnade upp sig för mig – de berättade om sina liv och skickade helt vanliga bilder på sig själva till mig. Min genomsnittliga kund var lite överviktig, i 20–30-årsåldern och lite socialt klumpig. Att det bara är fula eller gamla män som betalar för sånt här är en vanlig missuppfattning – en stor andel av de jag pratade med var frånskilda, gifta och många såg bra ut. De flesta kände sig ensamma. 

Majoriteten av männen var snälla och intresserade av att lära känna mig. Visserligen stötte jag på några rötägg – en av männen jag jobbade med var en väldigt snygg gift man med små barn. Han brukade skicka bilder på sin fru till mig, typ när hon var i mataffären eller körde bil. Alltså, han gick i gång på att han sms:ade med mig samtidigt som han umgicks med sin fru. Jag tyckte det var obehagligt, så jag avslutade vår grej.

 4. "Det kan vara en win-win! "

Innan en faktisk sugaring-relation inleds träffas man oftast platoniskt och tar en fika eller en drink, så att bägge parter kan se om det verkligen kan funka. Det är inget sexuellt alls och inga pengar utbyts. När man väl bestämt sig för att inleda en relation med en sugar daddy bestäms sedan betalningen – det är ofta veckovis, månadsvis, eller en betalning för varje gång man ses. 

Efter att allt är ordnat börjar man dejta sugar daddyn. Dejterna kan vara allt från middagar och konserter, till att man möts upp på ett hotell för att ha sex. 

Det pratas aldrig om det högt – men sex förväntas alltid. Av mina erfarenheter att döma så är de flesta sugar daddys egentligen upptagna affärsmän. De har inte tiden eller energin som krävs för att upprätthålla ett riktigt förhållande – och deras pengar ger dem ändå möjligheten till en genuin, rolig och intim upplevelse.

 5. "Var försiktig!" 

Jag träffade ett antal män via en sugaring-hemsida. Den andra mannen jag träffade var från San Francisco och hade inga bilder på sin profil. Vi pratade i telefon och sms:ade en del. Han var inte särskilt snygg – han var kortare än mig och saknade en framtand. Han berättade att han just skilt sig och att han således inte sökte efter ett förhållande. Han gav mig ett låtsasnamn – och när jag frågade honom varför, försökte han snacka bort det. Det kändes lite olustigt, men jag tänkte inte mer på det. 

Han verkade vara en bra kille – han var intresserad av mig och mitt välmående och erbjöd sig till och med att skicka mig lite extrapengar när jag sa att jag var pank. Efter en tids kontakt erbjöd han sig att köpa flygbiljetter till mig så att jag kunde komma till honom i San Francisco. Jag åkte dit, och vi åt middag tillsammans. Han var ganska passivt aggressiv under hela middagen – han bad exempelvis servitören att säga till ett par restaurangbesökare i närheten att sluta vara så högljudda, flera gånger. 

När jag åkt hem igen ville han hyra en lägenhet åt mig i San Francisco, nära honom. Han köpte till och med en flygbiljett så att jag kunde komma dit och börja ett nytt liv närmare honom. Men jag fegade ur.

Efter det chattade vi ett tag, men han slutade svara – och det var det. Snabbspola till ett år senare... 

Jag gick in på sugaring-hemsidan igen, och hans profil dök upp. Jag googlade honom och hittade en kort beskrivning av honom på hans arbetsplats hemsida. Där stod det att han var gift med en operasångerska (som han sa att han nyss skilt sig från)! Jag hittade hans instagramkonto och såg massor av bilder på dem tillsammans, pussandes och kramandes. 

Alltså, hans profil är fortfarande kvar på sugaring-sajten! Hans senaste inloggning var i går! Hans fru har ingen aning! Vem vet vad som hade hänt om jag flyttat till San Francisco? Han är en lögnare och han kanske till och med är farlig. Om du är intresserad av att ha en sugar daddy – glöm inte att man tar stora risker och att det kan gå riktigt illa. Jag skulle inte rekommendera det – det är bättre att jobba och få in pengar på ett säkert sätt." 

Källa: https://www.expressen.se/omtalat/listor/dessa-tjejer-har-haft-en-sugar-daddies-och-berattar-sa-nningen-om-hur-det-ar-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar