torsdag 26 maj 2022

Därför gillar vi att läsa"tantsnusk"

Helena Dahlgren, 32, från Tyresö hörde talas om det omtalade bokfenomenet "Fifty shades of grey" och beställde genast hem trilogin på engelska. Jag var nyfiken och ville veta vad alla snackade om. I början tyckte jag att de var rätt roliga, men sedan lessnade jag på det kassa språket och på kvinno­synen som andas 1800-tal. Helena Dahlgren tror att folk som läser erotisk litteratur vill ha romantik och bli upphetsade. Lockelsen för mig handlar om verklighetsflykt, sedan är ju sex och sexualitet otroligt intressanta teman och en stark drivkraft i alla tänkbara slags böcker. 

Anne-Marie Thorsson, 69, pensionär, Sollentuna, även om jag inte läser så mycket erotisk litteratur är jag nyfiken på "Fifty shades of grey" eftersom det har pratats så mycket om den. Romantisk litteratur är ju en slags verklighetsflykt, men det är viktigt att det tillför handlingen något. 

Therese Jonsson, 28, student, Tumba: Jag läste första delen av "Fifty shades of grey" redan för två år sedan - det är en bok som alla borde läsa. Den går inte att lägga ifrån sig. Sex är något som man inte pratar om öppet så jag antar att det förbjudna och att drömma sig bort lockar på något sätt. 

 Emma Mattson, 26, inköpsassistent, Vasastan, Stockholm: Jag har hört mycket om "Fifty shades of grey" och efter att min favoritbloggerska bloggade om boken så vill jag hemskt gärna läsa den. Erotik är spännande och kul för fantasin. Jag tycker inte att det finns några tabun kring erotiska böcker. 

Källa: https://www.expressen.se/halsoliv/darfor-gillar-kvinnor-att-lasatantsnusk/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar