onsdag 17 maj 2023

Vanliga frågor om anal onani

Kan jag få orgasm av anal lekar?

Det finns en vanlig missuppfattning om att anala lekar sällan leder till orgasm, och att när de gör det sker det bara hos män. Men ingenting kan vara längre från sanningen. Först för att svara på frågan: Ja, du kan få orgasm av anala lekar. Detta gäller både för män och kvinnor. 

I mannens anus finns en liten körtel som kallas prostata. 

När den stimuleras kan prostatan (även känd som p-punkten) stimulera en kraftfull orgasm. Det är därför som prostatastimulatorer finns. 

Kvinnans anus har en egen erogen punkt, den så kallade för A-punkten. Den ligger egentligen djupt inne i slidan, men den kan stimuleras genom penetrerande anala lekar. Även denna punkt kan utlösa en orgasm om den stimuleras på rätt sätt. Bara för att analorgasmer finns betyder det inte att du kommer att få en vid ditt första (eller till och med femte) försök. Men det finns fortfarande stor njutning i anal stimulering, även utan ett stort avslut. 

Hur berättar jag för min partner att jag vill prova anala lekar

Anala lekar kan vara ett svårt ämne att ta upp, särskilt om ni inte är vana vid att ha så intima samtal. Men det är viktigt att upprätthålla en öppen och ärlig kommunikation med din partner, särskilt när det gäller ert sexliv. Det enklaste sättet att ta upp ämnet? 

Fråga!

Vad tycker du om anala lekar? 

Eller 

Jag skulle vilja prova något nytt. Är du öppen för anal stimulering?

Det verkar enkelt, eller hur? Det är för att det är det! 

Källa: https://tantrafit.com/sv/den-kompletta-guiden-till-anal-onani/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar