onsdag 1 februari 2023

6 tips för mer njutning på egen hand

Av sexbloggaren Liw som berättar om hur hon njuter. Hon delar med sig av sina bästa tips för hur du uppgraderar sexlivet som du har med dig själv. 

1. Sluta slentrian-onanera! 

Det blir lätt att när tillfälle väl ges så åker lufttrycksvibratorn fram – den som du kommer med så lätt, efter bara några minuter. Det gäller särskilt när man som jag har familj och barn som hänger efter vart man än går. Men en orgasm som har byggts upp genom lite längre stunds stimulans och utforskande blir intensivare. Be din partner att ta med barnen på utflykt ibland så att du får hela huset för dig själv i en timme eller två. Och passa på att njuta av din egen tid! Och nej, onani ersätter naturligtvis inte det vanliga sexet som du har med din eventuella partner. Att tillfredsställa dig själv och njuta i ditt eget sällskap är bara att ge njutningen en extra dimension. För mig är det snarare så att lusten ökar när jag får onanera loss och släppa fantasierna fria. Min man kan skriva under på att det gör vårt sexliv tillsammans bättre. 

 2. Låt dina fantasier styra 

För att maximera en onanistund behöver hjärnan vara involverad. Det finns inget som förhöjer den fysiska njutningen så mycket som upphetsande tankearbete. Hitta din stora igångsättningsfaktor för stunden. Vad får det att pirra som allra mest? För mig är det tankarna på att vara i centrum med två män. En trekant, med andra ord. Därför är det oftast just det som mina fantasier kretsar kring när jag onanerar. Men för att få rätt känsla och för att mina fantasier ska flöda behöver jag tid. Jag tittar gärna på en het porrfilm som innehåller det jag fantiserar om, för att få i gång tankarna. 

 3. Använd rätt hjälpmedel 

Ibland kan det vara hett att simulera riktigt sex när man onanerar, och för mig brukar det handla om fantasier kring att vi är tre i sängen. Då brukar jag fästa två realistiska dildos med sugpropp på lagom avstånd, för att sakta föra in den ena vaginalt, bakifrån, och ta den andra i munnen. Jag kan då lätt fantisera om att jag har två män där, och det gör mig väldigt kåt. För mig är dildos med ett realistiskt utseende att föredra, så det känns verkligt. Fundera på vilka hjälpmedel just du kan använda dig av för att öka njutningen. 

 4. Välj en spännande miljö 

Ett annat sätt att krydda sina onanistunder är att välja en miljö som är upphetsande. Själv brukar jag tycka om att smyga ut på vår balkong en solig dag och kombinera lite solande med att ta på mig själv. Det är härligt att känna solens strålar smeka min kropp och samtidigt göra något ”förbjudet”. Här gillar jag att bara ta på mig själv, på klitoris och min egen kropp. Det gör att jag lätt svävar i väg i mina fantasier. Men för att det ska funka krävs det att jag har hemmet helt för mig själv, annars kan jag inte slappna av. 

Men tänk på att vara diskret och försäkra dig om att att ingen ser dig, vi har lagar att förhålla oss till och det kan uppfattas som obehagligt av andra, om du skulle bli upptäckt. 

5. Min favorit! Dubbel penetration med knipkulor 

Knipkulor är smidigt att ha hängande i duschen för att se till att knipträningen blir av. Men de är också utmärkta som sexhjälpmedel. Till en början tog jag till dem i brist på annat när lusten plötsligt föll på i duschen och jag ville ha något stimuli vaginalt och saknade alternativ. Med tiden har jag förfinat användningen av knipkulorna i samband med onani, i kombination med min trekantsfantasi. Just när det gäller trekant med två män så är dubbel penetration något jag gärna fantiserar om. Genom knipkulorna kan jag njuta av en mild variant av dubbel penetration på egen hand, vilket har visat sig vara riktigt njutningsfullt. Att ligga på sidan har visat sig vara bäst, men det är inte lätt att styra både fram och bak och att samtidigt pilla på klitoris... Att använda knipkulorna vaginalt samtidigt som jag använder en lagom stor dildo där bak med mycket glidmedel ger mig också mycket njutning. Då har jag dessutom en hand fri för att ta på klitoris. Den här övningen har gett mig en av mina längsta och starkaste orgasmer någonsin. 

6. Hitta rätta knipet (det är inte som du tror) 

När man har sex med någon så kan man ha svårt att släppa tanken på hur man ser ut. Men när vi är för oss själva och onanerar så behöver vi inte tänka på det. Så se till att slappna av och, framför allt, släpp ut magen! Jag har nämligen upptäckt att om jag skjuter ut magen när jag ligger på rygg och onanerar märker jag att det blir skönare och jag kommer lättare. Jag tror det beror på att knipmusklerna automatiskt spänns mer om magen slappnar av. Men vad gör de flesta vid sex och även vid onani? Jo, man drar in magen och spänner den tillsammans med knipet. Men det rätta knipet hittas lättare när magen är avslappnad. Och för mig medför det också att jag kommer lättare. Det är dock först på senare tid som jag har börjat inse knipets betydelse när jag onanerar. Kanske funkar detta på dig också.

Våga prova dig fram 

Läs Liws blogg på www.amelia.se 

Källa: https://www.expressen.se/amelia/relationer/sex/sexbloggarens-onaniguide-6-harliga-tips-for-mer-njutning/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar